Fintech kevin. chce zamezit poplatkům za platby kartami pro zprostředkovatele

ilustrace online nákupy

Visa a Mastercard se na Slovensku a v Česku musí vypořádat s další konkurencí. Na Slovensku od února začíná fintechový startup s litevskými kořeny s jménem kevin., který už v Česku od loňska působí. Má ambici výrazně narušit platební ekosystém na obou středoevropských trzích.

Fintech kevin. chce zamezit poplatkům za platby kartami pro zprostředkovatele. Tato litevská společnost se díky zaměření na otevřené bankovnictví a A2A (account-to-account) platby snaží ušetřit zákazníkům finanční prostředky, které si při platbách kartami účtují Visa a Mastercard. kevin. totiž narozdíl od nich zprostředkovává transakce online přímo z účtu zákazníka na účet obchodníka. Jejich platební infrastruktura funguje při mobilních a on-line transakcích a kevin. se chystá uvést na trh svého druhu první A2A platby prostřednictvím stávajících POS terminálů a technologie NFC.

kevin. vstupuje na slovenský trh přesně ve chvíli, kdy čtyři velké banky spouští okamžité platby. „Našimi zákazníky jsou zejména obchodníci – společnosti jakéhokoli typu a velikosti. Firmám umožňujeme přijímat platby přímo z účtů zákazníků. Výhodou platformy kevin. jsou především bezpečnost (žádné podvody související s kartami), schopnost rozšířit podnikání po celé Evropě s jediným poskytovatelem plateb a bez dalších poplatků, spravedlivá cena, neustálé inovace a rychlejší vypořádání finančních prostředků,” říká ředitel kevin. pro Slovensko a Česko Radoslav Tomašiak.

Reklama/Advertisement

„Na Slovensku i v Česku, stejně jako v celé Evropě, chce kevin. výrazně narušit platební ekosystém. Naše platební infrastruktura pro A2A platby je nejlepší alternativou k nákladným platbám kartou. Obchodníkům díky našim technologiím zprostředkujeme transakce, díky nimž mají peníze na účtu ihned. Netajíme se tím, že našimi hlavními konkurenty jsou  karetní duopoly, které ovládají většinu trhu,“ říká ředitel kevin. pro střední Evropu Jindřich Benko.

Fintech kevin. působící na 18 evropských trzích se díky dynamickému růstu těší přízni investorů. Fondy OTB Ventures a Speed Invest spolu s dalšími do něj loni v říjnu vložily přibližně 218 milionů korun, do projektu míří i další finanční injekce.

Radoslav Tomašiak a Jindřich Benk ze společnosti kevin.
Radoslav Tomašiak a Jindřich Benk ze společnosti kevin.

O kevin.:

Pokročilé řešení platební infrastruktury A2A (account-to-account) společnosti kevin. bylo vytvořeno za účelem rychlé změny z nákladných plateb kartou na platby spojené přímo s bankovními účty zákazníků bez použití jakýchkoli poskytovatelů třetích stran. Technologie společnosti kevin. se hodí pro podniky jakékoli velikosti napříč odvětvími, včetně maloobchodu, módy, car-sharingu, parkování, doručování, pojišťovnictví a mnoha dalších. Společnost kevin. se zaměřuje na mobilní platby a platby na prodejních místech, kde zákazníci v současné době platí převážně kartami. Její platební infrastruktura je založena na otevřeném bankovnictví regulovaném evropskou směrnicí PSD2, která vyžaduje, aby všechny banky a finanční instituce v Evropském hospodářském prostoru otevřely své API pro licencované poskytovatele třetích stran. Řešení kevin. vyvíjí pouze vlastní připojení k bankám bez využití agregátorů třetích stran.

V současnosti služby společnosti využívá více než 4000 obchodníků na 18 trzích, včetně Francie, Švédska, Polska, Španělska, Nizozemska, Pobaltí a Portugalska, kde společnost pokrývá více než 85 % klientů bank. Do konce roku 2021 budou služby firmy dostupné ve 21 zemích Evropského hospodářského prostoru (EHP) a do poloviny roku 2022 ve 28 zemích EHP. Společnost kevin. má rozsáhlý tým více než 140 zaměstnanců ve 12 zemích a v roce 2022 plánuje rozšířit počet svých expertů na více než 370.

Další informace naleznete na adrese: https://www.kevin.eu/.

Zdroj a foto: kevin.

Úvodní foto:  Andrea Piacquadio/Pexels

Podívejte se i na další zajímavé články na webu IT Revue v rubrikách Hardware, Software, Elektronika nebo Ostatní. IT Revue můžete sledovat i na Facebooku nebo Instagramu.

Reklama/Advertisement