Ford zakládá divize Ford Blue a Ford Model e

Divize Ford Model e a Ford Blue

Ford pokračuje v transformaci svých globálních automobilových aktivit, urychluje vývoj a škálování inovativních elektrických vozidel a zároveň využívá renomé svých ikonických modelových řad k posílení provozní výkonnosti a plnému využití svého technického a průmyslového potenciálu.

„Není to poprvé, kdy Ford mění budoucnost a vydává se vlastní cestou,“ řekl Bill Ford, výkonný předseda představenstva společnosti Ford. „Máme mimořádnou příležitost stát v čele této vzrušující nové éry online elektrických automobilů, poskytnout našim zákazníkům to nejlepší z Fordu a přispět ke skutečné změně zdraví planety.“

Loni v květnu představil prezident a generální ředitel společnosti Ford Jim Farley plán Ford+ a označil jej za největší příležitost k růstu a tvorbě hodnoty společnosti od dob, kdy Henry Ford rozšířil výrobu modelu T. Vytvoření dvou samostatných, ale strategicky provázaných automobilových divizí Ford Blue a Ford Model e spolu s novou divizí Ford Pro pomůže naplno rozvinout potenciál plánu Ford+, podpoří růst a tvorbu hodnot a umožní Fordu překonat jak etablované automobilky, tak nové konkurenty v oblasti elektromobilů.

Reklama/Advertisement

„Za krátkou dobu jsme udělali obrovský pokrok. Uvedli jsme na trh řadu celosvětově úspěšných produktů a poptávka po našich nových elektromobilech jako F-150 Lightning a Mustang Mach-E je obrovská,“ řekl Farley. „Naší ambicí v rámci projektu Ford+ je však stát se opět skutečně výjimečnou společností, která mění svět, a to vyžaduje soustředění. Jdeme do toho naplno a vytváříme samostatné, ale vzájemně se doplňující podniky, které nám umožní dosáhnout ve Ford Model e rychlosti start-upu a nespoutaných inovací, zatímco Ford Blue disponuje průmyslovým know-how, kapacitami a legendárními značkami jako Bronco, o nichž mohou start-upy jen snít.“

  • Ford vyčlení elektromobily a vozy poháněné spalovacím motorem do samostatných divizí s cílem úspěšně konkurovat nově vznikajícím i zavedeným výrobcům
  • Ford se přeorganizuje tak, aby fungoval s energičností a rychlostí start-upu na špičkové technologické úrovni, podporovaného hlubokými technickými a výrobními znalostmi
  • Ford Blue bude rozvíjet ikonické portfolio modelůFord poháněných spalovacím motorem s důrazem na růst a ziskovost; zaměří se na snižování nákladů, zjednodušování provozu a zvyšování kvality; celému Fordu bude poskytovat prvotřídní konstruktérské a výrobní kapacity
  • Ford Model e urychlí inovace a uvádění převratných elektromobilů ve velkém měřítku; pro celý Ford bude vyvíjet software a online technologie i služby
  • Ford Blue a Ford Model e budou působit jako samostatné společnosti, které však sdílejí relevantní technologie i zkušenosti; Ford předpokládá, že stejně jako Ford Pro budou mít tyto nově vzniklé společnosti od roku 2023 samostatné výkazy hospodaření
  • Ford dále urychluje realizaci plánu Ford+, jehož cílem je otevírat cesty k růstu a navyšovat hodnotu pro akcionáře; do roku 2026 chce Ford dosáhnout EBIT marže ve výši 10 procent a ročně vyrábět více než dva miliony elektromobilů; očekává se, že v roce 2030 budou elektromobily tvořit polovinu celosvětového prodejního objemu skupiny Ford

Podnětem ke změně bylo poznání, že k rozvoji vývoje a výroby elektrických a digitálně propojených vozidel a služeb Ford a k plnému vytěžení ikonické rodiny tradičních modelů Ford jsou zapotřebí jiné přístupy, talenty a nakonec i organizace.

K založení Ford Model e vedly úspěchy malých, úzce zaměřených týmů, které vyvinuly Ford GT, SUV Mustang Mach-E a pick-up F-150 Lightning, stejně jako specializované divize Fordu pro elektromobily v Číně.

„Ford Model e se stane centrem inovací a růstu Fordu, týmem nejlepších světových talentů v oblasti softwaru, elektrotechniky a automobilového průmyslu, který bude vytvářet skutečně neuvěřitelné elektromobily a digitální zážitky pro nové generace zákazníků Fordu,“ řekl Farley.

„Posláním společnosti Ford Blue je zajistit ziskovější a energičtější podnikání v oblasti vozů poháněných spalovacím motorem, posílit naše úspěšné a ikonické modelové řady a získat větší loajalitu poskytováním vynikajících služeb i zážitků. Jde o využití sta let hardwarového mistrovství k budování budoucnosti. Tento tým bude naprosto odhodlaný poskytovat špičkovou kvalitu, na každém kroku omezovat plýtvání, maximalizovat peněžní toky a optimalizovat naši průmyslovou stopu.“

Ford Model e a Ford Blue budou fungovat jako samostatné firmy, mají se však vzájemně podporovat. To ostatně platí také pro společnost Ford Pro, která je zaměřena na poskytování komplexního servisu pro firemní a institucionální zákazníky, jimž nabízí ucelenou řadu konvenčních i elektrických užitkových automobilů a kompletní soubor softwaru, nabíjení, financování, služeb a podpory pro vozy značky Ford i dalších výrobců. Ford Model e a Ford Blue budou rovněž podporovat divizi Ford Drive.

Ford Model e bude:

  • Získávat a udržovat si nejlepší talenty v oblasti softwaru, inženýrství, designu a UX a zdokonalovat nové technologie a koncepty, které lze použít v celé skupině Ford;
  • Zcela nově přistupovat k navrhování, uvádění na trh a rozšiřování převratných, velkosériově vyráběných elektromobilů a služeb pro soukromé i firemní zákazníky a sdílenou mobilitu
  • Vyvíjet klíčové technologie a schopnosti – jako jsou platformy, baterie, elektromotory, měniče, nabíjení a recyklace – potřebné ke vzniku inovativních elektrických vozů;
  • Vytvářet softwarové platformy a plně síťové architektury vozidel s cílem vyrábět uživatelsky přívětivé a stále se zdokonalující automobily.

Dále se Ford Model e zaměří na vytvoření nové vzrušující zákaznické i vlastnické zkušenosti, což bude zahrnovat jednoduché a intuitivní e-commerce platformy, transparentní ceny a osobní zákaznickou podporu ambasadorů Ford. Ford Blue uplatní osvědčené postupy tak, aby zlepšil zkušenosti zákazníků, kteří pořizují vozy se spalovacím motorem, a poskytl jim novou úroveň propojení a spokojenosti.

Ford Blue využije hluboké odborné znalosti Fordu v automobilovém průmyslu k tomu, aby :

  • Upevnil postavení legendárních vozů Ford, které zákazníci milují, jako jsou modely řady F, Ranger a Maverick, SUV Bronco a Explorer či Mustang, investicemi do nových modelů, variant, zážitků i služeb;
  • Pomohl zákazníkům naplňovat jejich vášně a každodenní život prostřednictvím personalizované uživatelské zkušenosti se značkou i samotným automobilem, od terénních přes sportovní až po rodinné, zejména v situacích, kdy jsou vyžadovány schopnosti spalovacího pohonu;
  • Poskytoval zákazníkům nové, online, personalizované a vždy dostupné zážitky s využitím softwaru a vestavěných systémů od Ford Model e;
  • Dosáhl takové kvality produktů i služeb, aby se stala důvodem, proč si zákazníci Ford zvolí a zůstanou u něj;
  • Eliminoval plýtvání a výrazně snížil náklady na všech frontách;
  • Podporoval Ford Model e a Ford Pro prostřednictvím osvědčených, celosvětově rozšířených inženýrských, nákupních, výrobních, testovacích a vývojových kapacit s cílem dosáhnout prvotřídní bezpečnosti, kultivovanosti, jízdních vlastností a spolehlivosti.

Ford zároveň potvrzuje výhled upraveného zisku EBIT na rok 2022 ve výši 11,5 až 12,5 mld. USD. Horní hranice tohoto rozpětí odpovídá marži 8 %, což by v případě jejího dosažení bylo o rok dříve, než byl předchozí cíl společnosti. V souvislosti s těmito změnami Ford zvyšuje své dlouhodobé provozní a finanční cíle, k nimž patří mj.:

  • Upravená EBIT marže ve výši 10 % do roku 2026, což představuje nárůst o 270 bazických bodů oproti roku 2021 – díky vyšším objemům, snížení nákladů na elektromobily a výraznému poklesu strukturálních nákladů na vozy se spalovacím motorem až o 3 mld. USD;
  • Navýšení výroby elektromobilů do roku 2026 na více než dva miliony ročně, což představuje zhruba třetinu celosvětového objemu výroby Fordu a do roku 2030 se tento podíl zvýší na polovinu, přičemž elektromobily získají stejný nebo dokonce větší podíl na trhu v segmentech, kde Ford již nyní vede;
  • Kromě toho Ford očekává, že v roce 2022 vynaloží na elektromobily celkem 5 mld. USD, což představuje dvojnásobný nárůst oproti roku 2021.

Ford zopakoval svůj závazek dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality a do roku 2035 využívat ve všech svých výrobních provozech 100% místní elektřinu z obnovitelných zdrojů.

„Tato nová struktura posílí naši schopnost dosahovat v nové éře dopravy růstu, ziskovosti a likvidity na úrovni nejlepších společností v oboru,“ řekl John Lawler, finanční ředitel Fordu. 

Ford Model e a Ford Blue budou spolupracovat s dalšími částmi skupiny Ford. Ford Pro bude i nadále poskytovat špičkové produkty, služby a podporu, na kterou zákazníci užitkových automobilů spoléhají. Lincoln, podporovaný společnostmi Ford Model e i Ford Blue, bude i nadále vytvářet atraktivní modely s výjimečnou uživatelskou zkušeností. Ford Drive bude pokračovat ve vývoji nových aktivit v oblasti digitálně propojené mobility. A společnost Ford Credit bude i nadále podporovat zákaznickou zkušenost a zvyšovat loajalitu prostřednictvím ucelené sady finančních produktů a služeb.

Zdroj a foto: Ford

Podívejte se i na další zajímavé články na webu IT Revue v rubrikách Hardware, Software, Elektronika nebo Ostatní. IT Revue můžete sledovat i na Facebooku nebo Instagramu.

 
Reklama/Advertisement