Globální výzkumný program Ericsson ConsumerLab se zaměřil zejména na uživatele chytrých mobilních telefonu ve věku mezi 15-69 lety v největších městech po celém světě. Z jejich odpovědí sestavil žebříček 10 nejdůležitějších spotřebitelských trendů, které budou v roce 2015 hýbat nejen mobilním světem.
Streamovaná budoucnost:
Vzory využívání médií se mění po celém světě. Návštěvníci stále více preferují jednoduše využitelné služby na vyžádání (on-demand), které umožňují přístup k videoobsahu napříč platformami. V roce 2015 se bude více sledovat streamované video z internetu (na počítačích, tabletech i mobilech) než klasické televizní vysílání.
Pomáhající domovy:
Spotřebitelé mají stále větší zájem o chytré domácí senzory, které hlídají jejich domácnost, nastavují její chování v závislosti na tom, zda je někdo doma nebo ne a umožňují šetřit energie a efektivněji je využívat.
Sdílení myšlenek:
Nové aplikace umožňují lépe sdílet myšlenky a emoce se svými přáteli a rodinou. Součástí jsou i různé wereables, které nyní komunikují především s chytrými telefony svých majitelů, ale předpokládá se, že do roku 2020 budou komunikovat více mezi sebou napřímo.
Inteligentní občané:
Myšlenka chytrých měst je zajímavá sama o sobě, ale spousta informací a jejich využití přichází jako vedlejší efekt toho, jak se dnes chovají obyvatelé měst s chytrými telefony. Vzhledem k tomu, jak nás internet dělá lépe informovanými, děláme chytřejší rozhodnutí a sdílíme více informací. To umožňuje lépe vytvářet dopravní mapy s aktuálními informacemi, díky tomu lépe plánovat pohyb po městě a v rychle rozvíjejících se městech řešit otázky efektivního využití energie a snižování znečištění ovzduší a vody nebo varování před tímto znečištěním a dopady na zdraví.
Sdílená ekonomika:
Vzhledem k tomu, jak internet umožňuje efektivně sdílet informace s nebývalou lehkostí, nabírá myšlenka sdílené ekonomiky na síle. Více než polovina majitelů domácností je otevřena myšlence sdílet volné místnosti, osobní vybavení a vybavení pro zábavu jako způsob, jak ušetřit nebo vydělat nějaké peníze. Důvodem je i jednoduchost, s jakou se dnes lze do sdílené ekonomiky zapojit.
Digitální peněženka:
48 % majitelů chytrých telefonů by nejraději používalo svůj telefon pro platbu za zboží a služby. 80 % jejich majitelů věří, že do roku 2020 nahradí peněženky chytrý telefon.
Moje informace:
Ačkoliv spotřebitelé rádi sdílejí informace a vidí to jako výhodu, nepovažují za nutné, aby jejich informace byly dostupné a otevřené komukoliv. 47 % majitelů chytrých telefonů chce platit elektronicky, ale bez sdílení osobních informací a 56 % z nich chce, aby komunikace byla šifrovaná a zabezpečená proti zneužití
Delší život:
Majitelé chytrých telefonů, využívající cloudové aplikace, v nich vidí potenciál k tomu, aby žili zdravější a kvalitnější životy a v důsledku toho tak žili déle. Věří, že dlouhodobé využívání sportovních aplikacích, zdravotních aplikací včetně senzorů nebo aplikací, které sledují stravovací návyky a upozorňující na chyby a doporučující zdravější chování, jim prodlouží jejich životy nebo alespoň vylepší zdraví.
Domácí roboti:
Spotřebitelé vítají představu domácích robotů, které jim pomůžou s každodenními úkoly. 64 % z nich věří, že se roboti stanou normální součástí domácností do roku 2020.
Neustále připojené děti
Děti budou neustále zvyšovat poptávku po 24 hodinovém připojení k internetu, kdy v jejich světě bude ten fyzický naprosto propojený s obrazovkami jejich mobilních zařízení. 46 % majitelů chytrých telefonů věří, že jejich děti, až vyrostou, budou předpokládat, že každé zařízení je připojené k internetu.
Zdroj: Ericsson ConsumerLab