Lámete si hlavu, který druh offline marketingu bude pro vás ten nejúčinnější? Pokud máte kamennou prodejnu, je to jednoduché. Vyzkoušejte kouzlo POS a POP materiálů, které dokážou s nakupujícími hotové divy. Správně zacílené a umístěné letáčky, wobblery, bannery, podlahové poutače a další reklamní a propagační předměty totiž hravě prodají lidem i to, o čem před vstupem do obchodu ani zdaleka nepřemýšleli.
Jak řídí POS a POP materiály naše nakupování
Zkratka POS vychází z anglického Point of Sale, zkratka POP z Point of Purchase. Oba výrazy představují veškerou marketingovou komunikaci v místě prodeje. A oba mají také společný účel – ovlivnit nákupní rozhodovací proces návštěvníků prodejny. Jejich cílem je vyvolat v lidech zájem a okamžitý impuls k nákupu. A to i produktů, které původně vůbec koupit neplánovali.
Jediným rozdílem je jejich umístění v prodejně. Zatímco POP materiály nás provází po celou dobou nákupu od vstupních dveří až po frontu u pokladny, POS materiály bývají umístěny pouze u konkrétního zboží, na které mají za úkol upozornit.
Nejčastější příklady POS a POP materiálů
POS a POP materiály se dělí do několika skupin podle místa, kde jsou v prodejně umístěny:
Regálové
Zaujmou naši pozornost při samotném vybírání produktů. Patří mezi ně především regálové děliče a vymezovače, cenovkové nebo dekorační lišty, wobblery či regálové vlaječky.
Pokladní a obslužné
Setkání s nimi je absolutně nevyhnutelné. Jde o polepy pokladních pásů nebo třeba oddělovače nákupů.
Podlahové
I podlahové POS a POP materiály patří mezi ty, které nejde během nakupování jen tak přehlédnout. Často do nich můžete cestou k pokladně téměř narazit. Ve většině případů jde o různé stojany s letáčky či promostolky, na kterých jsou umístěny reklamní a propagační předměty.
Nástěnné
Nástěnné POS a POP materiály jsou většinou uvnitř prodejny nejméně účinné. Nachází se totiž mimo zorný úhel pohledu zákazníka. Řadí se sem plakáty a reklamní bannery.
Ostatní
Fantazii se v tomhle případě meze nekladou. Může jít o kreativně zpracované letáčky u zboží, dekorace nákupních vozíků a jejich madel, závěsné poutače, dekorace bezpečnostních bran nebo o výlohovou a okenní grafiku.
Hlavní výhody POP a POS materiálů
I když dokáží přímo ovlivnit nákupní rozhodovací proces zákazníků, dělají to nenásilnou formou a nikomu nic nenutí. Proto nakupující tento způsob offline marketingu nevnímají jako obtěžující, ale přesně naopak. Upozornění na výhodnou nabídku nebo nové produkty v místě prodejny vítají a jsou za ně vděční.
Nechte si navrhnout a zhotovit POS a POP materiály přesně podle vašich představ a spolehněte se, že výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.
Zdroj: COPY GENERAL Foto: Pixabay
Podívejte se i na další zajímavé články na webu IT Revue v rubrikách Hardware, Software, Elektronika nebo Ostatní. IT Revue můžete sledovat i na Facebooku nebo Instagramu.